ChiptuningDpf/Fap OFFDiagnostykaNaprawa pompImmo

Chiptuning

Ma na celu poprawę silnika, poprzez zmianę samego oprogramowania sterownika. Polega na edycji programu sterującego praca sterownika silnikowego.
Do tuningu przystępujemy tylko jeżeli silnik jest całkowicie sprawny. Podstawą jest diagnostyka silnika i pomiar sprawności silnika na hamowni. Ogólnie rzecz biorąc mamy 2 metody wykonania chiptuning-u. Wybór metody tuningu elektronicznego silnika zależy od konkretnego modelu pojazdu, komputera zamontowanego w samochodzie oraz rocznika samochodu.
Wymiana Eprom'u z programem sterującym.

Wymiana pamięci EPROM to typowy chiptuning (nazwa 'chiptuning' wywodzi się właśnie od 'chip-a') polegający na:
Diagnostyka silnika
Pomiar mocy i momentu na hamowania w celu określenia stanu zużycia silnika
wymontowaniu z samochodu komputera, sterownika ECU
odczytaniu oryginalnego oprogramowania
modyfikacji oprogramowania
zaprogramowanie zmodyfikowanego programu do nowej pamięci Eprom/Flash
wpięciu lub wlutowaniu kości do komputera
powrotnym zamontowaniu jednostki centralnej w samochodzie
sprawdzeniu poprawności wykonanej modyfikacji
Pomiar przyrostów na hamowni

Odczyt i zachowanie oryginalnego programu gwarantuje zawsze możliwość powrotu oprogramowania do ustawień fabrycznych.
Programowanie przez złącze diagnostyczne OBD-II.

Metoda stosowana w nowszych, posiadający złącze diagnostyczne w standardzie OBD-II pojazdach. Zmodyfikowany program jest wczytywany do komputera bezpośrednio przez złącze diagnostyczne samochodu. Cała technika polega na:
Diagnostyka
Pomiar mocy i monemtu na hamowni
zgraniu w całości seryjnego programu z komputera samochodu
modyfikację oryginalnego oprogramowania
wgraniu programu przez złącze diagnostyczne OBD
Pomiar przyrostów na hamowni

System jest całkowicie transparentny dla diagnostyki serwisowej. Zachowane pełne numery VIN i niezmienione ustawienia, które nie powinny być modyfikowane praktycznie uniemożliwiają wykrycie chiptuningu (co jest ważne gdy auto posiada aktualną gwarancję).  
Nasza firma wykonuje modyfikację tylko i wyłącznie na bazie oryginalnego programu sterującego, nie wgrywamy programów gotowych wcześniej przygotowanych dla innego pojazdu. Dzięki temu ustawienia indywidualne danego pojazdu (jak np. immobilizery, VIN) zostają zachowane jako oryginalne. Programy modyfikowane są pod klienta pamiętając i ostrzegając zawsze klienta o bezpiecznym przyroście mocy rzędu 25-30%