ChiptuningDpf/Fap OFFDiagnostykaNaprawa pompImmo

Hamownia

Nasza hamownia drogowa, przenośna, może być przystosowana do pomiarów mocy aut osobowych jak i również ciężarowych! Czujnik hamowni mocowany jest na koło auta mierzonego. Pomiaru mocy i momentu dokonujemy jadąc na drodze. Hamownia drogowa jest dokładniejsza od podwoziowej ponieważ uwzględnia opory toczenia obu osi oraz opory powietrza.

Hamownia nie ma ograniczeń co do mierzonej mocy ani momentu obrotowego, zmierzy każdą moc! 3000Nm? Żaden problem!

Hamownia przenośna różni się o tej tradycyjnej - podwoziowej - tym, że czujnik który umieszczony jest na rolkach hamowni podwoziowej, mierzący ich obroty, zakładany jest na koło samochodu. W tradycyjnej hamowni podwoziowej, by wyliczyć moc, program sterujący hamownią musi znać wagę i obwód rolek. W hamowni przenośnej zamiast tych danych wpisujemy wagę samochodu i obwód koła. To wszystko - reszta wygląda tak samo jak w hamowni podwoziowej - inercyjnej.

Co możemy zmierzyć:
  • moc (i jej przebieg na wykresie oczywiście)
  • moment obrotowy (j.w.)
  • przyspieszenie (każde, od jakiejkolwiek prędkości do jakiejkolwiek)
  • drogę hamowania
  • przekłamania licznika przy różnych prędkościach